Los Angeles dag 2 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Lisa Kloosterboer - WaarBenJij.nu Los Angeles dag 2 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Lisa Kloosterboer - WaarBenJij.nu

Los Angeles dag 2

Blijf op de hoogte en volg Lisa

02 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Gisterochtend hebben we lekker ontbeten bij de Subway om de hoek bij ons hotel. Daarna hebben we nog een lekkere cappucino gehad bij de Starbucks. Eenmaal weer bij het hotel hebben we onze koffers gepakt en zijn we richting de Santa Monica pier gereden. We hadden een parkeerplaats geregeld bij, achteraf gezien, een hotel. We konden het eerst niet vinden dus hebben we het maar aan voorbijgangers gevraagd. Bleek dat we er net langs heen waren gereden... En je mag alleen maar op bepaalde plekken een ' U turn' maken dus waren we eerst nog een paar blokken aan het omrijden. Eenmaal aangekomen bij de parkeerplaats bij het hotel moest je je autosleutel afgeven, zij parkeren dan netjes de auto voor je. Dat voelt echt als luxe! We hadden allebei zoiets van "ja, we geven wel onze dure auto af..."

We liepen de straat uit en eigenlijk meteen kwamen we al bij het strand uit, wat een uitzicht! Foto's zijn uiteraard bijgevoegd. Het was al aardig warm en helaas hadden we beide een lange broek aan, dat was een beetje jammer.
Je ziet overal aan het strand mensen die joggen, fietsen en andere sport activiteiten doen. O ja, we werden ook nog aangesproken om Jezus te vinden. Briefje hebben we maar netjes aangenomen. Ze stonden even verder op ook met een gospel, op zich klinkt dat zeker niet verkeerd!

We kwamen op een gegeven moment steeds dichter bij de Santa Monica Pier. Wat ziet dat er gaaf uit zeg! Precies zoals je ook wel eens in de films ziet en op afbeeldingen.
Natuurlijk zijn wij ook in het reuzenrad geweest, je hebt dan een mooi uitzicht over de kustlijn en een stuk van de stad.
Daarna zijn we nog verder gelopen over de pier en hebben nog even gezeten en genoten van het uitzicht.

Even later zijn we weer rustig richting de auto gelopen. De auto werd weer netjes voor het hotel gezet en toen hebben we nog aan de meneer gevraagd achter de balie waar we een supermarkt konden vinden. Eenmaal aangekomen bij de supermarkt hebben we een koelbox gekocht en wat water en ander drinken. Wat broodjes met beleg en wat lekkers. En natuurlijk ijsblokjes om alles gekoeld te houden.

Inmiddels de TomTom ingesteld om ons naar het hotel te brengen, althans, dat dachten we.... We hadden ons hotel geboekt in Bell. Dat hadden we ingesteld. We gingen steeds verder van Los Angeles af, we dachten beiden van dat het wel goed zat, de TomTom geeft het aan... Op een gegeven moment zei hij ' bestemming bereikt' .... We konden niks vinden. Er was wel een evenement gaande, dus wij dachten dat ons hotel daar dan zat. Op een gegeven moment de auto maar even geparkeerd en Joey is naar een Police Officer gelopen. Ze zei: jullie zitten nu in Bell, maar jullie moeten naar Bell Los Angeles! We voelden ons beide een beetje dom. Lekker een uur gereden voor niets! Gelukkig was de bestemming niet heel ver, dus weer de auto in en richting het hotel gereden. Dat ging gelukkig goed :).

Het was inmiddels al 16:30 en we wilden het Hollywood sign nog wel zien. Wij weer in de auto gestapt. Op een gegeven moment werden we helemaal de Hills ingestuurd, wat een kronkelweggetjes, gelukkig zijn we geen auto's tegengekomen... Ik vond het iets te spannend worden waarna we weer naar beneden zijn gegaan en een andere locatie gevonden om foto's te kunnen maken. We reden richting dat punt en op een gegeven moment stonden we in de file en waren er wegafzettingen. Bleek dat daar in de buurt een concert was. Nou, daar stonden we dan. Na 20 minuten file rijden zijn we maar weer omgekeerd. Het duurde veel te lang. Gelukkig had ik onderweg in de auto foto's gemaakt van het bord!

Terug in het hotel hebben we gedoucht en zijn we gaan eten bij de Pizza Hut. Ik had een medium pizza, Joey ook, maar helaas beide niet opgekregen. Wat een zoute en vette pizza zeg!

Vandaag rijden we richting Palm Springs. We hebben het weer even bekeken en het wordt daar vandaag zo'n 33 graden. Dat wordt dus een korte broek aan!