Phoenix - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Lisa Kloosterboer - WaarBenJij.nu Phoenix - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Lisa Kloosterboer - WaarBenJij.nu

Phoenix

Blijf op de hoogte en volg Lisa

04 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Phoenix

Vanochtend zijn we eerst naar een supermarkt gereden. Onze koelbox lekte (was van piepschuim). We hebben er nu een die gelukkig goed stevig is. Onderweg nog even een lekkere koffie gehaald bij de Starbucks, heerlijk!

Daarna zijn we verder gereden naar het Aerial Tramway Park. Je gaat hier met de kabelbaan zo'n 2500 meter de lucht in. En als je daar eenmaal bent,wat een uitzicht! Echt ge-wel-dig! Het was hier wel een stukje kouder, zo'n 15 graden. We hadden de lange broek maar weer aangetrokken en onze jas meegenomen.

We hebben eerst wat foto's gemaakt van het adembenemde uitzicht en zijn later binnen wat gaan rondwandelen. Op een gegeven moment zijn we aan de achterzijde van het gebouw naar buiten gelopen waar je nog hele wandelafstanden kon lopen. Wij hebben gekozn voor de korte route, deze was zo'n 1,7mijl. Je had op een gegeven moment een ' notch' hier was een heel mooi uitzicht te zien. Wauw! Elke keer denk je van ' het kan niet mooier' en dan is de volgende stop weer net iets mooier als de vorige. Jeetje, wat een uitgestrekt gebied! Heel erg mooi. En alles ook nog zo mooi behouden.

Op een gegeven moment kwamen we een omgevallen boom tegen. Deze lag op de weg waar het pad lag. Ze hebben daar dus gewoon een stuk uitgezaagd. Je kon nu wel heel mooi zien hoe oud de boom was. Het grappige was dat de boom ongeveer (liggend) halverwege mijn lengte was...

Toen we eenmaal weer terug waren van de wandeling zijn we weer met de kabelbaan omlaag gegaan. Wat een ervaring!
Eenmaal weer op de grond hebben we wat broodjes gegeten en hebben we onze reis voortgezet naar onze vogende bstemming: Phoenix. Dit is een rit van 4 uur over uitgestrekte vlaktes. Het was zo'n 400 kilometer tot de volgende exit, dus het was cruise control aan en gaan. Ondertussen zijn we nog gestopt en hebben we van plek gewisseld.

Morgen rijden we door naar Williams. Onderweg gaan we de Grand Canyon bekijken. Hier zijn we beiden heel erg benieuwd naar!