Duck Creek Village - Reisverslag uit Duck Creek Village, Verenigde Staten van Lisa Kloosterboer - WaarBenJij.nu Duck Creek Village - Reisverslag uit Duck Creek Village, Verenigde Staten van Lisa Kloosterboer - WaarBenJij.nu

Duck Creek Village

Blijf op de hoogte en volg Lisa

07 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Duck Creek Village

Vanochtend zijn we al vroeg vertrokken vanuit Blanding, rond een uurtje of 8. Vandaag was de eerste keer dat we wakker werden door de wekker.
We hebben eerst ontbeten (dat was eten halen bij de check in en opeten in je hotelkamer). Verder prima. Daarna uitgecheckt en op weg naar Captiol Reef.

Ondertussen hebben we eerst nog even getankt, want we werden een beetje bang, de tank was iets over het middelste streepje naar 'empty.' En aangezien je niet weet wanneer het volgende tankstaton eraan komt....

Eenmaal weer op de route zag je het landschap veranderen in vuchtbaar land. Je zag boerderijtjes met koeien en ook nog buffels gezien. Ook zag je her en der eeen hert lopen langs de weg. Helaas hebben we ook een paar aangereden herten zien liggen langs weg, geen leuk gezicht....

Toen we aankwamen bij de Capitol Reef zijn we eerst naar het Visitor Center gegaan. Daar hebben we een kaart gehaald en hebben toen gekozen voor de 'scenic view drive' . We hadden ook nog een wandeing gemaakt, hier gingen we de berg op. Pfff, dat was wel vermoeiend! We zijn toen halverwege weer teruggegaan, ook omdat we geen wandelschoenen aan hadden.

De rest van het park viel ons persoonlijk erg tegen. Er waren niet echt mooie punten te vinden. We zijn toen maar doorgereden naar Duck Creek Village, het was vanaf Capitol Reef nog zo'n 3 uur rijden. We hebben besloten om Bryce Canyon morgen te bekijken zodat we daar alle tijd voor kunnen nemen.

Ondertussen zijn we nog gestopt bij de uitkijk over de Colorado River, foto's uiteraard bijgevoegd! Sorry mama voor de enge foto, maar een kleine troost, we zijn kruipend de rots opgegaan ;).

Om bij het Pinewood Resort te komen moest je eerst nog de berg op. Dit was ongeveer 15 kilometer. Spannend! Je ziet hier echt in de natuur en we hebben een heel leuke kamer. Echt heel schattig. We waren helemaal happy toen bleek dat er een zwembad was. De receptioniste vond dit helemaal leuk omdat wij zo enthousiast waren. We hebben nog een heerlijke duik genomen. Daarna hebben we wat gegeten en hebben we voor het eerst Root Beer geproefd, met 2 'scoops of ice' . Heeeeeerlijk!

Morgen rijden we eerst naar Bryce Canyon om vervolgens door te gaan naar Viva Las Vegas!

• 07 Oktober 2016 - 08:00

Heleen:

Leuk om jullie zo te kunnen volgen .Wat hebben jullie al een boel gedaan.Geniet ervan.

Gr, Heleen.