Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Lisa Kloosterboer - WaarBenJij.nu Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Lisa Kloosterboer - WaarBenJij.nu

Monterey

Blijf op de hoogte en volg Lisa

15 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Monterey

Vandaag zijn we vanuit Oakhurst naar Monterey gereden. Dit was zo'n 3uur rijden. We zijn lekker op tijd vertrokken vanuit Oakhurst. We wisten al dat we voor check in tijd zouden arriveren. We zijn eerst naar het hotel gereden maar onze kamer was nog niet gereed. We zijn toen naar de Fisheman's warf gereden en hebben daar rond gewandeld en wat gegeten. Ondertussen zag je vanuit het raam zeehonden zwemmen. Ze zwommen bij een boot die net de haven was binnengevaren.

Na de lunch zijn we weer naar ons hotel gereden een gelukkig was de kamer gereed. We hebben weer een prima hotel! We hebben even uitgerust en rond een uurtje of 16:30 zijn we de 17 mile drive gaan doen. Hiervoor moest je 10 dollar betalen omdat er veel prive woningen zijn en clubs (waaronder een golfclub.) Maar, wauw, wat is dat mooi! Het regende een beetje en de zee was erg woest, dat was wel even fijn uitwaaien! Op een gegeven moment kwam je langs heel mooie huizen heen die echt een heel erg mooi uitzicht hebben over de zee. Je had een aantal stoppunten waaronder ook de Lone Cypress. Dit is een boom die al zo'n 250 jaar helemaal alleen staat afgezonden van de rest. Deze boom heeft blijkbaar al dat natuurgeweld door de jaren heen overleefd.

Morgen rijden we eindelijk naar San Fransisco! Het enige jammere is, dat we de auto weer moeten inleveren. Je bent er nu zo aan gewend geraakt. Maar het openbaar vervoer moet daar heel goed zijn.

• 15 Oktober 2016 - 08:04

Heleen:

Prachtig weer.

• 19 Oktober 2016 - 21:00

Hemmo:

Prachtig daar! En die woeste zee... Wauw!