San Francisco dag 3 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Lisa Kloosterboer - WaarBenJij.nu San Francisco dag 3 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Lisa Kloosterboer - WaarBenJij.nu

San Francisco dag 3

Blijf op de hoogte en volg Lisa

18 Oktober 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Gisteren hebben we lekker uitgeslapen en zijn we rond een uurtje of 10:45 richting de bus gelopen. Eerst hebben we eeen lekker cappuccino gehaald om de hoek, reed net de bus voorbij en moesten we een halfuur wachten. Gelukkig scheen de zon!
We zijn bij het Golden Gate Park uitgestapt en zijn hierdoor heen gelopen. Een rustig stukje natuur in een drukke stad.

We hebben daarna de bus gepakt naar de Golden Gate Bridge. Wat hadden we geluk met het weer, de zon scheen en de Golden Gate stond nieet in de mist zoals de dag daarvoor! We hebben mooie plaatjes kunnen schieten. We hebben daar eerst even wat gegeten en zijn toen een stukje onder de brug doorgelopen.

Na anderhalfuur hebben we de bus gepakt naar Lombard Street, de beroemde steilste straat van SF. We moesten eerst naar boven lopen (achteraf beter, want om Lombard Street omhoog te lopen, beter van niet... Als je al die mensen zag zwoegen en zweten!) Eenmaal daar aangekomen was het natuurlijk hartstikke druk. Auto's wilden hier natuurlijk vanaf en dat was leuk om te zien. Wij zijn met de trap naar beneden gelopen. De straat moet je zigzaggend doen, omdat die recht te steil is om er vanaf te gaan. Met de auto rijdt je dan tussen de bloembakken naar beneden.

Het was een uutje of 15:30 toen we naar Fishermans Warf zijn gelopen, we moesten om 18:00 uur verzamelen bij Pier 33 voor de Alcatrez Tour. En deze wilden we niet missen! We zijn eerst Pier 39 nog over gegaan, hier heb talloze souvernirwinkeltjes, dus hier hebben we lekker rondgestruind. Daarna zijn we langzaamaan richting Pier 33 gelopen en hebben hier nog even wat gegeten voordat we de boot op gingen.

De boottocht duurde ongeveer 20 minuten en de boot ging eerst helemaal om het eiland heen. Je had prachtig uitzicht op de stad en de Golden Gate Bidge. Wat is SF mooi bij avond!
Toen we aan waren gekomen op Alcatrez werd je opgedeeld in groepen. Je kreeg algemene uitleg over het eiland en hoe het een gevangenis werd.
Eenmaal binnen kreeg je een headset en zo ging je de audiotour doen. Erg fijn, want je hoorde voormalige gevangenen praten en bewakers. Omdat iedereen een koptelefoon op had, had je wel de echte beleving. Alles werd heel goed uitgelegd, waar je naar toe moesten, waar je moest stoppen, welke cellen interessant waren. Wauw, we waren allebei echt hartstikke onder de indruk. Mensen zaten hier 23,5 uur opgesloten in een cel van 2 bij 3. Je kwam ook langs de cellen van de mannen die ontstapt zijn door middel van dummy hoofden in bed te leggen (check de film 'Escape from Alcatrez). We hebben de Dining Hall gezien, waar de gevangenen iedere dag 3 maaltijden kregen en dit voor de bewakers de gevaarlijkste 20 minuten waren, omdat iedereen hier bij elkaar kwam.

Nadat de audiotour voorbij was kon je nog kiezen uit tours. Wij hebben de Al Capone tour gekozen. Was erg gaaf! Wie hij was, hoe hij de beruchte crimineel was geworden en hoe zijn jaren op The Rock waren. Nadat dit was afgelopen was het tijd om de laatste boot naar het vasteland te pakken. Wat een indrukwekkende tour!

We zijn met de bus richting de metro gereden en het was 22:30 voordat we bij het hotel aankwamen.

Foto's zijn bijgevoegd! Hopelijk gaat het goed, gisteren lukte het mij niet om meer dan 1 foto bij te voegen.

• 18 Oktober 2016 - 20:19

Robin:

Hey Joey & Lisa,

Wat een leuk verslag weer! San Francisco is toch een prachtige stad he? Volgens mij vermaken jullie zich prima en de vakantie is nog altijd niet ten einde! Ik ben jaloers op jullie!

Geniet nog van jullie laatste paar daagjes!

Groetjes,
    Robin

• 18 Oktober 2016 - 20:20

Heleen:

Mooie kiekjes weer en een mooi verslag.

• 19 Oktober 2016 - 20:35

Ina En Martien:

We hebben genoten van jullie verhalen, jammer dat het bijna voorbij is.
    Kan me voorstellen dat Alcatraz indrukwekkend was. Zou ik ook wel een keer willen bezichtigen. Wie weet ooit. Geniet nog van jullie laatste paar dagen in SF en een goede thuisreis gewenst. Ina

• 19 Oktober 2016 - 21:11

Hemmo:

Het einde van de reis nadert weliswaar snel, maar denk er niet te veel aan. Geniet volop! Dat doen wij van jullie verslagen en foto's. Een waar genoegen om een beetje met jullie mee te kunnen reizen!