Oakhurst dag 1 - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Lisa Kloosterboer - WaarBenJij.nu Oakhurst dag 1 - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Lisa Kloosterboer - WaarBenJij.nu

Oakhurst dag 1

Blijf op de hoogte en volg Lisa

13 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Oakhurst

Gisterochtend zijn we op tijd vertrokken vanuit Bakersfield. We hebben eerst een stop gemaakt bij de Starbucks voor een cappuccino met een crossainte. Daarna zijn we doorgereden naar Seqouia Park.

Onderweg kwamen we heel erg veel fruitbomen tegen; appels, sinaasappels en druiven (hoeveel wijn je daar wel niet van kan maken....) en het ging kilometers lang door!

Op een gegeven moment zijn we nog even gestopt bij een kriekje, het was hier heerlijk rustig. Tussen de gigantische stenen door stroomde het water. Helaas geen vissen gezien.

We hebben gewisseld van plek en ik heb de weg naar Seqouia gereden. We gingen zo'n 1800 meter de bergen op, ik vond het heel spannend en hebben het zelfs op film gezet dat ik heb gereden :)
We wilden graag de Sherman Tree zien en die was te vinden in het Giant Forest. De bomen hier zijn gigantisch! Niet zoals wij ze kennen maar nog 10x breder en hoger. Op een gegeven moment stopten we voor een foto van het uitzicht toen er ook een stel uit de auto stapten. Ze hadden een zwarte beer meegenomen (knuffel natuurlijk) en gingen daarmee op de foto. We moesten hier heel erg denken aan het verhaal van Peter en Gea dat zij ook een stel hadden op vakantie, die zelfs met hun beertjes gingen zwemmen. We schoten nog net niet in de lach....

We zijn eerst nog bij een museum langs geweest over het ontstaan van het park en wat er in het verleden met het park is gebeurd, hoeveel invloed de mens heeft gehad op het park. Alles is weer zo gemaakt dat de bomen weer ruimte hebben om te groeien. Heel indrukwekkend.

Wat verderop was de stop voor de Sherman Tree. Dit is niet de grootste boom in het bos, maar wel met de dikste stam. Zie de foto voor het bewijs! Wat een inmense boom! Het was nog zo'n 700 meter lopen naar de boom en het was een steile weg omlaag. Nu is dat niet zo erg, maar omhoog.... Pffff!
We liepen naar de achterkant van de boom omdat iedereen zat te dringen om aan de voorkant van de boom een foto te maken. We wilden graag een foto met ons 2 maar dat lukte niet. Een stel kwam ons te hulp. Op een gegeven moment kregen wij 2 kabouters in de handen gedrukt (zoals zij het noemen: traveling mates) en werden we zelfs ook met hun camera op de foto gezet. Vandaag 2 keer meegemaakt dat mensen knuffels of iets anders meenemen op hun reis. Geweldig!

Daarna hebben we de TomTom aangezet om richting Oakhurst te gaan. Hiervoor moest je eerst nog het park uit. Op een gegeven moment stonden er borden langs de weg dat er rookontwikkeling kan zijn. De brandweer zetten de bomen namelijk in brand zodat de kans op bosbranden minder wordt. Wow, dat was ook best indrukwekkend! Overal liepen brandweermannen langs de weg. En het stonk ook gigantisch. Maar als dit helpt om zo'n mooi stukje natuur te kunnen behouden, be my guest!

We kwamen rond 17:30uur aan bij het hotel. We verblijven hier 2 nachten omdat het een gunstige ligging heeft ten opzichte van het Yosemite National Park waar we vandaag heen rijden, op ongeveer 30 minuten.
Gisteravond hebben we nog gegeten bij Alice's Cookhouse, was prima, wel een beetje goedkoop maar verder goed eten.

We zijn hier al weer bijna 2 weken. Vandaag over een week stappen we alweer op het vliegtuig naar huis. Maar we hebben zeker nog iets om naar uit te kijken: San Francisco!

• 13 Oktober 2016 - 20:09

Heleen:

Wat leuk wat jullie schrijven en ook mooie foto,s.

Gr,Heleen.