Oakhurst dag 2 - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Lisa Kloosterboer - WaarBenJij.nu Oakhurst dag 2 - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Lisa Kloosterboer - WaarBenJij.nu

Oakhurst dag 2

Blijf op de hoogte en volg Lisa

15 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Oakhurst

Gisteren zijn we naar Yosemite National Park geweest. Het lag op ongeveer 35 minuten rijden van ons hotel af, dus prima te doen. Eerst hebben we lekker ontbeten (wafels!) en daarna hebben we bij de Starbucks een cappuccino gehaald (zo'n beetje vast prik 's ochtends) en zijn we naar het park gereden. Dit keer geen kronkelige weg zoals de dag daarvoor naar Seqouia.

Bij de entree kregen we een kaart mee van het park. We zijn eerst naar Glacier Point gereden. Dit is een rots die in zijn eentje boven de andere uitsteekt. Hoe dichter je erbij komt, hoe groter hij lijkt! Terwijl, als je eenmaal bij het uitzicht bent, dit niet eens de grootste is. Heel apart! Op hetzelfde punt kon je ook een waterval bezichtigen. Foto is bijgevoegd!

Daarna zijn we naar Yosemite Village gereden. We moesten natuurlijk eerst nog 45 minuten naar beneden rijden voordat we pas naar Yosemite Village konden rijden. Bij Y osemite Village waren ze veel met de wegen bezig en een nieuwe parkeerplaats te realiseren. Het was een beetje een chaos. Eenmaal de auto geparkeerd moesten we nog zo'n 1,2 kilometer lopen naar het Visitor Center. Helaas viel dit een beetje tegen, het was meer een winkel voor de mensen die daar een huisje hadden geboekt. We zijn de auto maar weer ingestapt om richting Mariposa te rijden.

Toen we eenmaal het park uit waren reden we een hele lange tijd langs het water heen. Wauw, wat mooi! Je ging ook over bruggen heen en dan met de bergen ernaast, geweldig!
We hadden van mijn collega begrepen dat er een heerlijke ijssalon zat in Mariposa, Yosemite Treats en dat wilden we natuurlijk uitproberen. Wat een schattig winkeltje! Wij hadden uiteindelijk gekozen voor 7 bollen, waaronder strawberry, birthdaycake, almond mocha, banana split en nog een paar anderen. Daarnaast mocht je ook nog een topping kiezen. Wat een feest! Voor 5 dollar 40 was dit een behoorlijk ijsje.

Daarna zijn we weer richting Oakhurst Lodge gereden, dit was nog ongeveer 45 minuten. We hebben ons opgefrist en hebben toen wat gegeten bij Sweetwater House. Het was goed eten, en wat ook fijn was, was dat je zelf kon kiezen hoe groot je je steak wilde, vond ik wel ideaal:)

De volgende dag rijden we naar Monterey, waar we de 17 mile drive gaan doen.

• 15 Oktober 2016 - 08:02

Heleen:

WAt een mooi uitzicht, en dat is nog eens een ijsje.